Значка CEA MAI BUNĂ GARANTIE LA MODĂ
Livrare gratuită & Drept de reflecție pe viață Livrare gratuită & Drept de reflecție pe viață
Значка CEA MAI BUNĂ GARANTIE LA MODĂ
-30% RM30 cod promoțional pentru prima comandă reducere
Livrare gratuită & Drept de reflecție pe viață Livrare gratuită & Drept de reflecție pe viață
Wishlist 0 Кошница 0
 
Интервю Glamour - Изображение 1

Mimi și Maya: "Vrem să transformăm Alessa în primul brand bulgăresc de modă la nivel global"

D

ouă surori, un site de 19 dolari și un început dificil. Cum și-au creat Mimi și Maya de la Alessa brandul global de modă de vis.

Ați venit dintr-un sat pitoresc din Rhodope în marele oraș și reușiți să culegeți un mare succes și cu un capital de pornire minim, făcând ca visul oricărei fetițe să devină realitate - să aibă propriul brand de modă. Construirea Alessa sună ca un adevărat basm, a fost într-adevăr?

MIMI: Da, într-adevăr, povestea Alessa este ca un basm, dar basmul era Cenușăreasa și îi lipsea zâna cea bună. Viața noastră a fost grea... Mulți oameni ne privesc ca pe două fete care fac poze frumoase și se gândesc: "Astea sunt niște brioșe care au primit totul gratuit ". Dar acești oameni nu știu cum am crescut, că am muncit încă de când eram mici și că am răzbit cu dinții și unghiile pentru a ajunge aici. Din păcate și din fericire, nu a existat o zână bună care să dea din baghetă și să facă totul să se întâmple într-o singură noapte. Spun "din fericire" pentru că nu ne plângem de greutățile prin care am trecut. De fapt, suntem mândri de ele. Ele ne-au construit ca și caracter și acum ne ajută să apreciem cu adevărat cum este viața noastră de astăzi. Povestea Alessei este presărată cu multe eșecuri, momente disperate, frică și încredere în credința oarbă. Dar, privind în urmă, sunt acele momente care îmi sunt cele mai dragi, pentru că știu că nu am renunțat și am reușit să învingem. Iar asta face ca victoria să fie cu atât mai dulce. De fapt, în primii câțiva ani am simțit că suntem în stare de imponderabilitate. Este de nedescris să ai atâtea bulgăroaice frumoase care au încredere în tine pentru a avea grijă de înfățișarea lor impecabilă.

Mimi este designerul de îmbrăcăminte și amândouă vă conduceți împreună compania. Care sunt aspectele pozitive și negative ale colaborării cu sora ta în același loc?

MAYA: Știu că multe surori sau frați sunt ca pisica și câinele, dar nu este cazul nostru. "Un prieten îți poate întoarce spatele, dar o soră, niciodată", asta ne-a fost băgat în cap de mici. Chiar suntem foarte apropiate și nu numai că nu există aspecte negative, ba chiar dimpotrivă - suntem amândouă un tandem strâns care urmărește un scop comun.

Amândouă sunteți căsătorite și Maya are chiar doi copii - cum reușiți să vă echilibrați viața personală, ca soții și mame, cu cea profesională, ca femei de afaceri? Soții voștri vă sprijină în demersul vostru?

MAYA: Nu este deloc ușor să combini toate aceste roluri. Ultimii ani am fost foarte concentrați pe construirea unor sisteme și a unei structuri de management la Alessa, ceea ce ne-a permis, de asemenea, să respirăm și să avem timp liber. 

Bineînțeles, nu pot să nu menționez ajutorul mamei noastre, care ne-a ajutat cu nepoții în toți acești ani. Iar jumătățile sunt mândre de noi și ne încurajează.


Cum e să pornești o afacere de la zero în Bulgaria și să o transformi într-un imperiu al modei în doar câțiva ani?

MIMIȘtiți, cu toții creștem și ne trăim viețile cu ideea că Bulgaria este o țară săracă și că NU există nicio șansă de succes aici dacă muncești cinstit. Dar, sincer vorbind, Bulgaria ar putea fi locul perfect pentru a începe o afacere. Șocant, nu-i așa? Adevărul este că această atitudine defetistă a creat foarte puțină concurență în majoritatea industriilor. Nimeni nu vrea să învețe, nimeni nu studiază exemplele celor mai buni din lume în domeniul lor special, cumva standardele și ambițiile nu sunt suficient de mari. Și atunci nu este atât de greu să ieși în evidență. Iar noi credem că clientul s-a săturat de atâta mediocritate și vrea să întâlnească ceva special și standarde înalte (în atâtea industrii). Când le găsește, el devine nu doar un client obișnuit, ci și un apostol al mărcii. Acest lucru nu este chiar atât de imposibil de realizat, dar necesită două lucruri:

- Să fii îndrăgostit de produsul tău

- Să-ți iubești clienții

Am avut această dezbatere de mai multe ori. Unde este mai greu să reușești - în Bulgaria sau în New York? Așa cum a imortalizat Frank Sinatra în cântecul său "New York, New York", "Dacă reușesc aici, voi reuși oriunde". Desigur, multe depind de domeniu, dar în New York va trebui să vă confruntați cu cea mai puternică concurență din lume. (De asemenea, bariera pentru a începe o afacere este mult mai mare.) Nu aveți voie să faceți greșeli, nimeni nu vă va aștepta să învățați. Da, dacă reușești acolo, succesul tău va fi mult mai mare decât în Bulgaria. Dar acesta este un "dacă" important. În timp ce în Bulgaria concurența este mult mai mică, fie că este vorba de un restaurant, de un magazin, de un magazin de îmbrăcăminte. Totul depinde de motivație, cunoștințe, abilități.

Au existat momente în care ați vrut să renunțați? De unde vă inspirați în astfel de momente?

MIMILa început a fost cel mai greu. Înainte ca totul să se întâmple. Frica, îndoielile și toată lumea care îți spunea: "Nu ai nicio șansă". Le răspunzi cu atitudine mândră: "Stai acolo și privește", dar în interior simți o voce mică care îți spune: "Pe cine păcălești? Nu vei reuși!"

Și totuși, o mică flăcăriță  din tine te face să te arunci în adânc și să încerci.

Unul dintre citatele mele preferate despre această perioadă este: "Un antreprenor este o persoană care va sări de pe o stâncă și va asambla un avion la cădere". Sunt un mare fan al vizualizărilor - te ajută să construiești o nouă realitate înainte ca aceasta să existe. Nu trebuie să trăiești în prezent și să fii controlat de circumstanțele din jur. Depinde de TINE să preiei controlul și să începi să schimbi circumstanțele. Îmi amintesc că la început, când Maya și eu am călătorit amândouă o dată la Istanbul, iar ea era însărcinată în luna a șasea. I s-a făcut rău, dar nu puteam să ne oprim la fiecare câteva minute - traficul de acolo este oribil - a vomitat iar și iar într-o pungă de plastic. Îmi amintesc că toți "experții în afaceri" au râs de această idee. Asta a fost și motivația noastră, pentru că - de bine, de rău - m-am născut cu multă dușmănie sportivă. Așa că orice comentariu negativ la adresa visului meu era pentru mine un combustibil pentru motivație.


La începutul dezvoltării profesionale, ați beneficiat de sprijinul rudelor dumneavoastră?

MAYA: Mama a fost una dintre puținele persoane care ne-a susținut. Ne-a dat 10 000 BGN - jumătate din economiile ei de-o viață. Menționez că nu provenim dintr-o familie bogată. Mama ne-a crescut pe cont propriu, lucrând timp de 14 ani la două locuri de muncă: ca profesoară de matematică și la o băcănie. Vă puteți doar imagina ce valoare aveau pentru ea cei 10 000 de BGN. Nici până în ziua de azi nu-mi pot da seama cum a reușit. Ea nu era deloc conștientă de conceptul de vânzare de haine pe internet - așa că pe atunci era aproape un mit în Bulgaria.  În afară de asta, privind acum în urmă, eram doar două fete naive, pline de entuziasm, care nu înțelegeau atât de multe lucruri. Șansele pe hârtie erau ZERO, dar ea a decis să își asume o șansă și să ne susțină. Acei 10 000 BGN au reprezentat jumătate din capitalul nostru de pornire și, fără ei, Alessa poate că nu ar exista astăzi.

După părerea dumneavoastră, ce vă deosebește de alte branduri de modă pentru a fi cel mai de succes în Bulgaria?

MAYAVreți să vă spun o poveste. În primele 6 luni de Alessa am locuit în Burgas. Aveam deja mai multe comenzi pe zi. Apoi, o clientă ne-a sunat cu o cerere urgentă. A fost invitată la o petrecere aniversară de ultim moment și nu avea cu ce să se îmbrace. După o conversație de 10 minute la telefon și simțindu-i îngrijorarea, am decis să ne urcăm în mașină și să ducem personal rochia aleasă de ea la Pomorie. Câteva luni mai târziu, ne mutasem deja la Plovdiv, aveam mult mai multe comenzi, un birou și 6 angajați. La sfârșitul unei zile de lucru, am primit un telefon de la o clientă din Pazardzhik care ne-a explicat cu disperare că avea un zbor spre Londra la ora 06:00 în dimineața următoare și încă nu avea o rochie pentru un eveniment important. Bineînțeles, noi trimisesem deja coletele pentru ziua respectivă și nu exista nicio posibilitate ca un curier să-i livreze coletul înainte de ora 06:00 dimineața. Mimi și eu ne-am urcat în mașină și am plecat spre Pazardzhik cu misiunea de a o face fericită pe încă o Alessa. La asta mă refer când spun "dragostea clienților". 

Интервю Glamour - Изображение 2
Интервю Glamour - Изображение 3

Astăzi sunt mii de comenzi, nu ajungem să le livrăm personal sau să ne auzim cu clienții, dar fiecare membru al echipei noastre este complet pătruns de această idee - că clienții Alessa sunt cei mai răsfățați din țară.

Doar Mimi a fost nominalizată în topul Forbes 30 Under 30, dar succesul este o recunoaștere pentru amândouă. Cum vă simțiți când munca dumneavoastră este apreciată la un nivel atât de înalt?

MIMI: Am fost singura nominalizată, pentru că Maya avea deja 32 de ani și nu avea cum să ajungă pe lista 30 Under 30. Dar această mare recunoaștere este, bineînțeles, o apreciere pentru munca noastră. În plus, succesul Alessa se datorează și echipei noastre de profesioniști extrem de talentați. Emoția este incredibilă. După cum știm cu toții, Forbes este una dintre cele mai prestigioase medii de afaceri din lume și a fi pe coperta acestei reviste este o mare recunoaștere.

Moda este o evadare din realitate sau o parte integrată?

MIMI: Întotdeauna am spus că pentru noi moda a fost ca o fereastră către o lume mai plină de strălucire. În copilărie, a fost o sursă de inspirație pentru noi, un ideal la care aspiram. Ceva care ne-a făcut să gândim în stil mare și să ne dorim mai mult de la viață.

Ce calități sunt necesare pentru a reuși în industria modei?

MIMI: Pentru oamenii care nu mor pentru modă, este o afacere brutal de dură. Adevărul este că trebuie să fii pasionat de ea. Sigur, o mulțime de "buticuri" importă haine de designer din Turcia sau China, dar nu este ceva magic, ci doar tranzacțional. Vedeți, crearea de colecții este un lucru cu totul diferit. Este nevoie de pasiune, de dragoste pentru produs, de standarde înalte, de o obsesie de a-ți face clienții fericiți, de o flacără care să-ți aprindă echipa și de multe, multe abilități și cunoștințe obținute.

Îți amintești prima ta comandă și ce ați simțit în acel moment?

MAYA: Numele ei este Victoria, a comandat niște pantaloni scurți negri cu nasturi aurii. Victoria este o clientă de-a noastră până în ziua de azi. Suntem foarte mândri de acești clienți "pe viață"!

În ultima vreme, am observat o tendință atât la vedetele internaționale, cât și la cele naționale, și anume aceea de a-și crea propriile linii de modă. Care este părerea dumneavoastră despre acest lucru, poate oricine să fie designer?

MIMI: Cred că "vedetele" bulgare sunt păcălite de faptul că Kylie Jenner este miliardară și că destul de multe vedete internaționale au reușit cu propriile linii. Dar, din păcate, în Bulgaria, "celebritățile" nu au o asemenea atracție - oamenii nu cumpără îmbrăcăminte doar pentru că este purtată de o "vedetă" bulgară. Credeți-mă, ne-am dori să fie invers, pentru că la Alessa suntem norocoși să avem multe celebrități ca și clienți. Ceva de genul acesta în străinătate ar avea un efect uriaș asupra vânzărilor. Supreme, de exemplu, este estimată a fi o companie de 1 miliard de dolari. Nu este un merit mic faptul că Kanye West este fan și client... Jimmy Choo a devenit Jimmy Choo datorită serialului Sex and the City. Și știm cu toții ce se întâmplă cu povestea dintre Michael Jordan și Nike. Dar nu așa merg lucrurile în Bulgaria. După cum vedeți, oricine încearcă să facă un "butic" doar pentru a-și închide ușile în câteva luni, sperând că oamenii vor uita ce s-a întâmplat. Nu este atât de ușor pe cât pare.

Fără ce nu poate fi niciodată completă o viziune?

MAYA: Fără atitudinea potrivită, sexy și încrezătoare.

Vă gândiți să deschideți un butic sau veți rămâne online deocamdată?

MAYA: Poziționarea noastră complet online este un avantaj nedrept secret, deoarece ne scutește de costuri uriașe pe care le putem investi în calitatea produsului nostru. Este unul dintre motivele pentru care hainele noastre concurează, în materie de design și calitate, cu haine de două ori mai scumpe. Prin urmare, nu avem deocamdată planuri pentru magazine fizice. Prin poziționarea noastră online, piața noastră nu este doar în toată Bulgaria, ci și în întreaga lume.

Sunt afectate afacerile din cauza situației de urgență?

MAYA: Practic, starea de urgență a afectat comerțul online de îmbrăcăminte, dar din fericire Alessa nu a fost afectată, ceea ce este încă o dovadă că nimic nu le poate opri pe Alessele noastre din pasiunea lor pentru haine frumoase.

Cum vă petreceți zilele în timpul izolării?

MIMI: Nonstop la birou, pregătind noua noastră colecție de vară.

Succesul impresionant al brandului vostru se datorează perseverenței, dedicării și talentului vostru incontestabil, cum îl vedeți peste zece ani?

MAYA: Ne-am păstrat mult timp ambiția secretă, pentru că ne făceam griji că vom părea prea gălăgioși pentru oameni. Dar, după câteva victorii dulci care ne-au adus mai aproape de obiectivul nostru, l-am declarat în eterul național - vrem să facem din Alessa primul brand bulgăresc de modă globală. Vrem să arătăm lumii că există fashioniste dornice de succes în mica Bulgarie care sunt capabile să creeze un produs și o experiență de clasă mondială.

Alessa folosește cookie-urile ca să-vă usoreaza cumpărăturile. Dacă continuați să beneficiați de serviciile noastre, vom considera că dumneavoastră acceptați folosirea cookie-urilor. Aflați mai multe detalii despre cookie-urile pentru motivul cum puteți renunța la ele